X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Czy firma jest w stanie przeszkolić setki tysięcy pracowników?

W poprzednim stuleciu koncern AT&T zbudował telegraficzną i telefoniczną infrastrukturę Stanów Zjednoczonych, mógł więc twierdzić, że „stworzył przyszłość”. Obecnie jednak przedsiębiorstwo z Dallas, jak wiele innych organizacji z sektora technologicznego, musi zmierzyć się z przyszłością, w której tradycyjne obszary działalności staną się przeżytkiem. Z powodu tego, że cała branża przestawia się z kabli i sprzętu na internet i usługi w chmurze, koncern AT&T próbuje „wymyślić się na nowo”.

Szeroko zakrojona transformacja jest ogromnym wyzwaniem w sferze zasobów ludzkich. Koncern zatrudnia około 280 tysięcy osób, z których większość zdobyła wykształcenie i odbyła podstawowe szkolenie zawodowe w innej epoce. Jeśli nie brać pod uwagę ludzi pracujących w centrach telefonicznej obsługi klienta, przeciętny okres zatrudnienia w AT&T wynosi od 12 do 22 lat. Zamiast jednak „hurtowo” zatrudniać nowych pracowników, firma postanowiła błyskawicznie przeszkolić obecny personel i równocześnie wpoić mu kulturę ciągłego uczenia się. Projektem kieruje współautor niniejszego artykułu John Donovan.

AT&T nie jest jedyną organizacją potrzebującą nowych umiejętności. W ostatnim badaniu firmy Deloitte 39% menedżerów wyższego szczebla z dużych przedsiębiorstw przyznało, że mają ogromne trudności z wyszukiwaniem niezbędnych talentów lub wręcz w ogóle nie mogą ich znaleźć. Jednak manewr AT&T – polegający na przeszkoleniu ogromnej rzeszy ludzi – nie ma precedensu. A stawką są dziesiątki tysięcy miejsc pracy, miliardy dolarów wartości dla udziałowców i przyszłość jednej z najbardziej kultowych marek w historii biznesu. Jeśli firmie się powiedzie, stanie się wzorem skutecznej rywalizacji starszych przedsiębiorstw technologicznych z młodszymi organizacjami powstałymi w erze cyfrowej, takimi jak Google i Amazon. Jeżeli poniesie porażkę, może zniechęcić innych do podejmowania prób wewnętrznej transformacji, co jeszcze zwiększy presję na globalnym rynku pracy.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

John Donovan

Dyrektor do spraw strategii oraz przewodniczący grupy AT&T odpowiedzialny za technologię i działalność operacyjną. 

Cathy Benko

Wiceprezes i dyrektor zarządzający Deloitte LLP oraz autorka kilku książek.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy