X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Aneta Jarczyńska: cyfryzacja nie musi być rewolucją

PREMIUM

(Nr 182, kwiecień 2018)

Aneta Jarczyńska PL  · 3 min

Aneta Jarczyńska: cyfryzacja nie musi być rewolucją

Sytuacja firmy Patronica jest wyjątkowa, ponieważ dotyczy przedsiębiorstwa z branży technologicznej. Jeśli jednak spojrzymy na nią jako na przedsiębiorstwo polskie, przynajmniej w sferze szeroko pojętej kultury biznesowej (mimo że to polski oddział firmy zagranicznej), to stwierdzimy, że problem z transformacją cyfrową jest powszechny. Natomiast decyzje o strategicznych inwestycjach w digitalizację przemysłu i usług są podejmowane dość opornie.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Buty dla szewca 

Piotr Krauschar PL, Paweł Górecki PL

Prezes międzynarodowej firmy oferującej oprogramowanie staje przed dylematem, czy modernizację przeprowadzić szybko, czy rozłożyć ją w czasie.

Wskaźniki dostępne w ramach cyklicznych badań Eurostatu Digital Economy & Society Index pokazują, że Polska konsekwentnie plasuje się na końcowych pozycjach wszelkich zestawień oceniających cyfrową dojrzałość gospodarki jako całości – w 2017 roku nasz kraj zajął 23. miejsce na 28 możliwych. Szczególnie źle wypadamy w składowej indeksu Integration of Digital Technology, opisującej m.in. adaptację rozwiązań ERP przez firmy z sektora prywatnego – tutaj wynik Polski pogorszył się w ujęciu rok do roku i plasujemy się obecnie na przedostatnim miejscu, tuż przed Rumunią, a za krajami takimi jak Bułgaria i Grecja. Taka sytuacja silnie osłabia pozycję polskich firm wobec zachodnich konkurentów.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 97% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy