X
Następny artykuł dla Ciebie

Prezes firmy MarketShare, Wes Nichols, tłumaczy, w jaki sposób wiele dużych przedsiębiorstw wdraża analitykę 2.0, czyli zestaw zdolności umożliwiających analizowanie w czasie rzeczywistym terabajtów
danych i setek zmiennych oraz precyzyjne wskazywanie dynamicznych interakcji między punktami kontaktu klienta z reklamą. Efektem stosowania tych narzędzi może być poprawa skuteczności marketingowej o 10–30%. Wprowadzenie analityki 2.0 jest możliwe niezależnie od wielkości firmy, a składają się na nią działania w trzech szerokich kategoriach:
▪ Atrybucja polega na mierzeniu wpływu każdego elementu działań reklamowych na skuteczność kampanii.
▪ Optymalizacja oznacza używanie narzędzi
analityki prognostycznej do testowania scenariuszy na potrzeby planowania biznesowego.
▪ Alokacja to natychmiastowe modyfikowanie sposobu podziału zasobów między różne działania marketingowe.
Zdaniem Nicholsa wdrożenie analityki 2.0 wymaga budowy potrzebnej infrastruktury oraz wplecenia jej w kulturę organizacji, w prace nad strategią i w działalność operacyjną. Podróż tę może rozpocząć każde przedsiębiorstwo; w przeciwnym razie zostanie wyprzedzone przez te firmy, które w nią wyruszą.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy