X
Następny artykuł dla ciebie

Aby zwiększyć wydajność, pozwól ludziom pracować w domu

PREMIUM

(Nr 146, kwiecień 2015)

Nicholas Bloom

Nicholas Bloom wraz ze studentem studiów doktoranckich Jamesem Liangiem, współzałożycielem chińskiego portalu turystycznego Ctrip, dał pracownikom działu telefonicznej obsługi klienta tej firmy możliwość zgłoszenia się do pracy z domu przez dziewięć miesięcy. Połowa ochotników dostała zgodę na telepracę, a pozostali mieli pracować w biurze jako grupa kontrolna. Odpowiedzi udzielone później w ankiecie oraz dane dotyczące produktywności zebrane na koniec badania wyraźnie pokazały, że w porównaniu z pracownikami stawiającymi się w biurze ci, którzy pracowali z domu, byli nie tylko bardziej zadowoleni z pracy i mniej skłonni do zmiany pracodawcy, lecz również bardziej produktywni.

Czy więcej z nas powinno pracować, nie opuszczając domu? Czy pracownicy rzeczywiście byliby bardziej wydajni, gdyby pozwolono im na zdalne wykonywanie obowiązków? Profesorze Bloom, jak pan uzasadni swoje tezy?

Wyniki, jakie zaobserwowaliśmy w Ctrip, absolutnie mnie zaskoczyły...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy