X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Aby być wspaniałym coachem, nie można działać w pojedynkę

PREMIUM

(Nr 183, maj 2018)

5 min

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

W utopijnym świecie korporacji menedżerowie nieustannie zasypują informacjami zwrotnymi bezpośrednich podwładnych. Jest to konieczne, głoszą zwolennicy tej koncepcji, ponieważ organizacje i zadania raptownie się zmieniają, co wymaga od pracowników ciągłego doskonalenia umiejętności. Potrzeba częstych dyskusji o rozwoju zawodowym jest jednym z powodów, dla których wiele firm odchodzi od praktyki rocznych ocen wyników pracy – jedna rozmowa w roku nie wystarczy.

W realnym świecie coaching prowadzony w trybie ciągłym jest jednak rzadkością. Menedżerowie mają bowiem zbyt wiele obowiązków i odczuwają zbyt silną presję czasu, przez co praca z podwładnymi zazwyczaj spada na koniec listy zadań do wykonania. Jak pokazała jedna z ankiet, liderzy pionów HR oczekują, że menedżerowie będą poświęcali na rozwój zawodowy podwładnych 36% czasu pracy. Tymczasem ankieta skierowana do menedżerów dowiodła, że w rzeczywistości poświęcają oni na tego rodzaju zadania średnio zaledwie 9% czasu – co i tak może się wydać wielu podwładnym zawyżonym wskaźnikiem.

Okazuje się jednak, że te 9% nie powinno być powodem do niepokoju, ponieważ w przypadku coachingu więcej nie zawsze znaczy lepiej.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy