Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Artur Adamczyk: Zachowaj umiar

Premium

· · 2 min
Artur Adamczyk: Zachowaj umiar

Sytuacja, z jaką mierzy się XCBCommerce, zdarza się w wielu firmach, chociaż zadaniem zespołów menedżerskich jest, by za wszelką cenę do niej nie dopuścić. Wyzwanie stojące przed firmą świadczy przede wszystkim o słabym zrozumieniu przez menedżera celu i odpowiedzialności nałożonych na zespół.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny:

Wiem, że nic nie wiem! Brakuje informacji zwrotnej 

Marek Gliwny PL

Jak zbudować kulturę wymiany informacji zwrotnej?

Kierownik zespołu nie poświęcił wystarczająco dużo uwagi, żeby dobrze zrozumieć rozdzielone zadania i kompetencje kolegów. W dodatku, zamiast szukać rozwiązań, menedżer zwrócił się w stronę taktyki polegającej na potęgowaniu stresu i wywieraniu presji na zespół. To nierzadko spotykana strategia wśród osób, które nie mają dobrego przygotowania do pełnienia roli menedżera zespołu i liczą na to, że większa presja poprawi efektywność zespołu. Nic bardziej mylnego!

Nie oznacza to, że presja jest w ogóle zbędna. Przełożeni powinni jednak pamiętać o zachowaniu umiaru. Lepsze wyniki osiągają zespoły pracujące w stresie o umiarkowanym natężeniu niż te, które pracują w zupełnie rozprężonej atmosferze. Jeśli jednak presja wywierana na zespół przekroczy optymalny poziom, wyniki zespołu zaczną spadać, konfliktów będzie przybywać i zostaną uruchomione mechanizmy obronne. Zupełnie jak w XCBCommerce, gdzie każdy z osobna ponosił odpowiedzialność jedynie za wąski zakres prac. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ nasze zdolności poznawcze drastycznie spadają pod wpływem silnego stresu. Naturalną skłonnością jest wówczas przyjęcie strategii pozwalającej na przetrwanie, a jakość rezultatów czy dbanie o dobre relacje z kolegami schodzi na dalszy plan.

Zostało 36% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Artur Adamczyk

Regionalny HR menedżer, American Express Global Business Travel.

Polecane artykuły

Polecane artykuły