Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

5 sposobów na wykorzystanie LinkedIn w działalności firmy

· · 2 min
5 sposobów na wykorzystanie LinkedIn w działalności firmy

LinkedIn z roku na rok zyskuje na popularności, szczególnie wśród ludzi biznesu. Potwierdzeniem tego jest m.in. czterokrotny wzrost – od 2012 roku - liczby wyszukiwań tej frazy w wyszukiwarkach. Dziś ta międzynarodowa platforma liczy ponad 645 mln zarejestrowanych użytkowników, w tym 2,5 mln pochodzących z Polski.

LinkedIn to doskonałe narzędzie, które od 16 lat pomaga nawiązywać kontakty zawodowo‑biznesowe. Korzystanie z możliwości tej platformy może znacznie poszerzyć horyzonty każdego przedsiębiorcy, który prowadzi działalność gospodarczą. W jaki sposób może pomóc rozwijać biznes?

Rekrutacja nowych pracowników

Pozytywny wizerunek firmy wykreowany na LinkedIn może wzbudzić zainteresowanie potencjalnych pracowników. Serwis oferuje pakiet rozwiązań rekrutacyjnych, dzięki którym można budować bazę kandydatów i wysyłać spersonalizowane wiadomości prywatne. Przykładem tego jest Recruiter, narzędzie dostępne odpłatnie, które pozwala na efektywniejsze wyszukiwanie potencjalnych pracowników oraz ich filtrowanie.

Wykorzystaj social media w swoim biznesie »

Wyszukiwanie leadów

LinkedIn może być również wykorzystywany do wyszukiwania leadów – potencjalnych nowych klientów. Mogą się oni sami zgłaszać, jednak nie jest to szczególnie efektywna strategia. Aby dotrzeć do wartościowych klientów, warto korzystać z grup tematycznych. Publikowane tam treści docierają do osób o poszukiwanych przez firmę profilu. Umieszczanie treści, tym bardziej atrakcyjnych i merytorycznych, angażuje do wchodzenia w interakcje. Regularne publikowanie postów kreuje pozytywny i wiarygodny obraz organizacji. Dobrym pomysłem jest też wychodzenie z  inicjatywą i bezpośrednie zwracania się do wybranych osób poprzez wysyłanie wiadomości prywatnych.

Chcąc wyszukać określone osoby, warto skorzystać z Sales Navigator. Funkcja ta dostępna jest jedynie w opcji premium, jednak każdy użytkownik LinkedIn może skorzystać z darmowego miesięcznego okresu próbnego. Wyszukiwane osoby można grupować na podstawie określonych cech, np. lokalizacji firmy, sektora działalności lub zajmowanego stanowiska w przedsiębiorstwie. Dodatkowo LinkedIn, na podstawie wcześniejszych wyszukiwań, sam proponuje profile, które mogą nas potencjalnie zainteresować.

Company Page – strona firmowa

Portal LinkedIn umożliwia założenie strony firmowej, która będzie wizytówką przedsiębiorstwa. Można na niej zamieszczać różnorodne treści, np. informacje o samej organizacji, a także treści (w postaci artykułów, nagrań wideo i podcastów) dotyczące podejmowanych działań, aktualnych wydarzeń w organizacji czy na rynku lub specjalistycznej wiedzy z określonej branży. Stronę firmową można wykorzystać do prowadzenia działań promocyjnych oraz zwiększania rozpoznawalności i wiarygodności firmy. Nad opcją tą powinny zastanowić się szczególnie te firmy, których oferta nie jest mocno zdywersyfikowana które reprezentują jedną markę.

Jak stworzyć skuteczny profil w social media? »

Showcase Page – strona marki

Showcase Page to z kolei strona marki. Jest ona zakładką dołączoną do profilu firmy. Służy m.in. do kreowania wizerunku poszczególnych marek przedsiębiorstwa, projektów lub jednostek biznesowych, które skierowane są do innych odbiorców. Dzięki showcase page można dostosować zindywidualizowane treści do uprzednio wyselekcjonowanych potencjalnych klientów. Wskazuje ona innym użytkownikom, jak szeroki jest zakres działalności przedsiębiorstwa, co pozwala uzyskać większą kontrolę na działaniami promocyjnymi. Zapewnia też większą przejrzystość odrębności poszczególnych marek. Decydując się na taki krok, należy jednak mieć na uwadze, że prowadzenie osobnej komunikacji dla każdej marki jest czasochłonnym zajęciem.

Reklamy na Linkedin

LinkedIn umożliwia też prowadzenie bezpośrednich kampanii reklamowych. Najprostszym rozwiązaniem są reklamy tekstowe, które wyświetlają się po prawej stronie portalu, a widoczne na nich są wyłącznie logo firmy, nagłówek i krótką treść. Lepszą opcją są posty sponsorowane. Mogą być to posty ze strony firmy lub teksty uprzednio wykonane w kreatorze. Wyświetlają się one na stronie głównej. Skuteczną metodą mogą okazać się też wiadomości prywatne LinkedIn InMail, które wysyłane są do wybranych użytkowników strony. Obok wiadomości wyświetla się banner. Możliwe jest również umieszczenie tam przycisku akcji. LinkedIn oferuje dwie metody rozliczania się za działania marketingowe – za każde 1000 wyświetleń (CPM) oraz za każde kliknięcie w reklamę (PPC).

Znajomość możliwości portalu LinkedIn może znacząco pomóc w kreowaniu marki, działalności marketingowej, jak również poszerzaniu kontaktów i rekrutacji. W erze internetu korzystanie z tego portalu staje się koniecznością, aby nie pozostawać w tyle w stosunku do konkurencji. Działy HR, marketingu oraz sprzedaży dostrzegając szereg korzyści z jego użytkowania, coraz częściej i  skuteczniej wykorzystują możliwości, jakie daje LinkedIn w swojej codziennej pracy.