X
Następny artykuł dla Ciebie

Po roku przeżytym w warunkach kryzysu menedżerowie zaczynają spoglądać w przyszłość. Powrót do myślenia strategicznego oznacza, że będą musieli stale oceniać zmieniający się krajobraz ekonomiczny. Poradzą sobie z tym zadaniem, jeśli będą bacznie obserwować podstawowe siły kształtujące go, opisane w niniejszym artykule.
Autorzy, pracownicy firmy McKinsey, omawiają aktualny kierunek 10 konkretnych trendów. Strategiczne działania przedsiębiorstw powinny być ściśle powiązane z kierunkami rozwoju tych tendencji. Na przykład, biorąc pod uwagę niedawne zmiany w pozornie statycznym trendzie, jakim jest globalizacja, menedżer powinien przemyśleć skuteczność swojego modelu biznesowego w różnych wariantach kształtowania się sytuacji globalnej. Czy w świecie nastawionym bardziej protekcjonistycznie poradzi sobie równie dobrze, jak w warunkach swobodnego oraz sprawiedliwego przepływu towarów, kapitału i utalentowanych pracowników? A co będzie, jeśli określone lokalizacje produkcyjne staną się nieopłacalne, niektóre zagraniczne jednostki biznesowe stracą wartość, a podstawową działalność trudniej będzie realizować? Równocześnie, w miarę jak Stany Zjednoczone tracą pozycję lokomotywy globalnej konsumpcji, firmy powinny wziąć na celownik Chiny i Indie, gdzie wydatki konsumentów rosną szybciej. Na rynkach dojrzałych powinny natomiast skoncentrować ofertę na ostatnim obiecującym obszarze „idealnego dopasowania”: konsumentach w wieku powyżej 50 lat.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Dawid Rychlik

Dawid Rychlik pracuje jako konsultant w McKinsey & Company w Polsce.

Ian Davis

Ian Davis jest dziesiątym dyrektorem zarządzającym firmy McKinsey.

Eric Beinhocker

Eric Beinhocker jest starszym partnerem w McKinsey Global Institute, oddziale McKinsey & Company odpowiedzialnym za badania ekonomiczne, gdzie kieruje pracami dotyczącymi kwestii gospodarczych, zarządzania i polityki państwa.

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy