W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Newsletter
Harvard Business Review Polska MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Newsletter
Harvard Business Review Polska
Strategia
Zarządzanie i przywództwo
Marketing i sprzedaż
Technologie
Efektywność i finanse
Zarządzanie sobą
Wszystkie tematy
Harvard Business Review Polska
0

Powiadomienia

Menu Ukryj

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Powiększ tekst Pomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Zarządzanie

10 trendów, które trzeba obserwować

Eric Beinhocker, Ian Davis, Lenny Mendonca; Z polskiej perspektywy: Jacek Poświata, Dawid Rychlik
Artykuł z HBRP Nr 82-83 (grudzień 2009 - styczeń 2010)
Powiększ tekstPomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się

Po roku przeżytym w warunkach kryzysu menedżerowie zaczynają spoglądać w przyszłość. Powrót do myślenia strategicznego oznacza, że będą musieli stale oceniać zmieniający się krajobraz ekonomiczny. Poradzą sobie z tym zadaniem, jeśli będą bacznie obserwować podstawowe siły kształtujące go, opisane w niniejszym artykule.
Autorzy, pracownicy firmy McKinsey, omawiają aktualny kierunek 10 konkretnych trendów. Strategiczne działania przedsiębiorstw powinny być ściśle powiązane z kierunkami rozwoju tych tendencji. Na przykład, biorąc pod uwagę niedawne zmiany w pozornie statycznym trendzie, jakim jest globalizacja, menedżer powinien przemyśleć skuteczność swojego modelu biznesowego w różnych wariantach kształtowania się sytuacji globalnej. Czy w świecie nastawionym bardziej protekcjonistycznie poradzi sobie równie dobrze, jak w warunkach swobodnego oraz sprawiedliwego przepływu towarów, kapitału i utalentowanych pracowników? A co będzie, jeśli określone lokalizacje produkcyjne staną się nieopłacalne, niektóre zagraniczne jednostki biznesowe stracą wartość, a podstawową działalność trudniej będzie realizować? Równocześnie, w miarę jak Stany Zjednoczone tracą pozycję lokomotywy globalnej konsumpcji, firmy powinny wziąć na celownik Chiny i Indie, gdzie wydatki konsumentów rosną szybciej. Na rynkach dojrzałych powinny natomiast skoncentrować ofertę na ostatnim obiecującym obszarze „idealnego dopasowania”: konsumentach w wieku powyżej 50 lat.

Ten artykuł pochodzi z zamkniętych źródeł HBRP
lub Zamów Prenumeratę HBRP Advanced (pełne archiwum)
Jesteś prenumeratorem? Zaloguj się »
Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie.
Zarządzanie sobą | Mierzenie wydajności, Zarządzanie czasem
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
John P. Kotter

Eric Beinhocker Eric Beinhocker jest starszym partnerem w McKinsey Global Institute, oddziale McKinsey & Company odpowiedzialnym za badania ekonomiczne, gdzie kieruje pracami dotyczącymi kwestii gospodarczych, zarządzania i polityki państwa.

Ian Davis Ian Davis jest dziesiątym dyrektorem zarządzającym firmy McKinsey.

Lenny Mendonca; Z polskiej perspektywy: Jacek Poświata

Dawid Rychlik Dawid Rychlik pracuje jako konsultant w McKinsey & Company w Polsce.

To artykuł z kategorii: Zarządzanie
Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie.
Zarządzanie sobą | Mierzenie wydajności, Zarządzanie czasem
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
John P. Kotter
Harvard Business Review Polska
Poznaj HBRP
PrenumerataAplikacjaRedakcjaInformacje dla autorówSklep biznesowyNewsletterCzęsto zadawane pytaniaPolityka prywatności
Współpraca
KontaktDla prasyPatronatyReklamaKariera
Dołącz do nas
FacebookLinkedInTwitterYoutube
wydawca „Harvard Business Review Polska”

ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
al. Niepodległości 18,
02-653 Warszawa

Dział obsługi klienta:
tel. 22 11 33 444
tel. 22 250 11 44
fax. 22 250 20 99
infolinia@hbrp.pl

© 2019 ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności
  • Logowanie
  • Rejestracja